Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Justification and Limits of State Coercion in Liberal Democracies: Reconciling Binding Welfare State Policies and a Reformed Classical Liberalism
Wedekind, Peter ; Salamon, Janusz (vedoucí práce) ; Fiorctos, Karl Orfeo (oponent) ; Simon, Stephen A. (oponent)
CHARLES UNIVERSITY FACULTY OF SOCIAL SCIENCES Institute of Political Studies Department of Political Science Peter Wedekind Justification and Limits of State Coercion in Liberal Democracies: Reconciling Binding Welfare State Policies and a Reformed Classical Liberalism Dissertation Thesis Abstract - Czech Prague 2022 Abstrakt V této práci obhajuji argument, že klasický liberalismus je schopen ospravedlnit meritokratická státní politická opatření, která prosazují větší rovnost příležitostí. Volím přístup, který není mezi vědci vyznávajícími tradici klasického liberalismu příliš rozšířený, protože docházím k pozicím, jako je například veřejně financované vysoké školství, které jsou častěji spojovány s postuláty zastánců rovnostářského sociálního státu. Tato strategie slouží jako odpověď na současné kritiky liberálních demokracií a zároveň implikuje, že je liberalismus obdařen nástroji k řešení nedostatků, jež přineslo jeho vlastní (neoliberální) ztělesnění. Prudce rostoucí socioekonomické nerovnosti a trend marketizace, který mimo jiné transformuje veřejné instituce klíčové pro sociální mobilitu do privilegia plutokratických elit, a vytlačuje tradiční hodnoty vysokoškolského vzdělání, jsou jen dvěma příklady. Na podporu tohoto argumentu uvádím několik vzájemně navazujících tvrzení: Zaprvé, klasický...
Manipulace ve vzdělání
Coufal, Jan ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce popisuje téma manipulace v souvislosti s výchovou a vzděláváním. Teoretická část rozebírá pojem a s ním související podstatné jevy a přibližuje vazby mezi manipulací a edukací. Čerpá přitom zejména z pedagogické literatury a to i v jejím sociálním a filozofickém kontextu. Kvalitativní výzkum je založený na rozhovorech s učiteli základních škol. Cílem šetření bylo přiblížení toho, jak pedagogové na základě svých zkušeností manipulaci ve školním prostředí vnímají a vidí. Výsledky ukazují, že se manipulace projevuje, až na výjimky, jako běžná součást výchovně-vzdělávacího procesu. Učitelé ji vidí zejména v působení na žáky přímo při výuce. Někteří ji považují za přítomnou v momentech, kdy na žáky uplatňují donucování, jiní za ní považují až skrytější postupy. Manipulaci vnímají převážně jako škodlivou, proto se jí část pedagogů snaží vyvarovat. Zároveň se na ni částečně pohlíží jako na potřebnou součást běžné výuky. Fenomén manipulace se tedy jeví jako různě chápaný. Jednotícím znakem je vnímání její realizace z pozice moci. Používá se převážně se záměrem usnadnění procesu vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA manipulace, donucení, zpředmětnění, záměrnost, edukace
Trestněprávní a kriminologické aspekty trestného činu znásilnění
Josef, Filip ; Gřivna, Tomáš (vedoucí práce) ; Tlapák Navrátilová, Jana (oponent) ; Stibořík, Vladimír (oponent)
I když se tak na první pohled nemusí zdát, pod fenoménem znásilnění se ve skutečnosti skrývá mnohem více, než by kdokoliv, kdo se s tímto problémem, resp. jeho řešením nikdy nesetkal, mohl vůbec říci. A co hůř, právě tito lidé, v naprosté většině případů muži, mají naopak sklony tento zločin bagatelizovat a pod vlivem neznalosti a mýtů se znásilněním spojených nebo dokonce náboženství či ideologie jej často vnímat jako obětí smyšlený, resp. na vůli pachatele vůbec nezávislý. A protože cílem této práce není jen pohled na znásilnění z hlediska trestněprávního, ale také kriminologického, tj. pohled z hlediska celé řady jiných vědních disciplín, že je tomu opravdu tak, a že na znásilnění tímto způsobem pohlíženo skutečně být nemůže, je - o nic méně důležitějším - úkolem této práce rovněž. Stěžejní část předkládané práce, coby práce nazírající na řešenou problematiku zejména z hlediska trestněprávního, a její hlavní badatelský přínos tvoří nejen rozbor jednotlivých znaků skutkové podstaty trestného činu znásilnění, ale v jeho rámci pak především pokus o úplnou kategorizaci všech dosud uvažovaných i neuvažovaných podob sexuálního chování do jednotlivých - zákonem stanovených - forem pohlavního styku. Totéž potom platí a za hlavní badatelský přínos této práce lze pokládat i pohled na problematiku osoby...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.